8 tipp a zavartalan ünnepekért

Hogy a “békésen” túl gondtalanul és egészséges teljen a most következő, családias időszak, összegyűjtöttem 8 tippet Nektek.

De kezdjük az elején: Nálatok, Anyákánál 🙂

Talán már minden ajándékot elkészítettél, beszereztél és a karácsonyi nagytakarításon is túl vagy. Hogy az ünnepek zökkenőmentes levezényléséhez is legyen még energiád, a következőt javasolom: merülj el egy óriási kád finom, illatos vízben!

Szánj magadra kis időt, kapcsolj ki, pihenj és töltődj fel. Az elmúlt pörgős időszak után add át magad teljesen az ünnepi hangulatnak – mert megérdemled.

Folytassuk a családdal:

Hogy minél tovább megmaradjon ez a békés állapot, megosztok Veled néhány praktikus tanácsot, amivel megelőzheted a jellegzetes karácsonyi gyermekbajokat:

  1. Mindenképp nézzük át az ünnepek előtt a házi patikát. Ami fontos, hogy legyen otthon (különböző hatóanyagú lázcsillapítók, hányásra-, hasmenésre-, égésre szerek, probiotikum, Infacol/Espumisan, stb.) azt szerezzük be. A vényköteleseket még időben írassuk fel a gyerekorvossal.
  2. Az ünnepek alatt a sütés-főzésnél extrán veszélyzóna a konyha: forró sütő, olaj, rotyogó leves, tébláboló kismanók… Legyünk nagyon körültekintőek!
  3. A téli időszakban kiemelten fontos a megelőzés, hogy a vírusok és bacik messzire elkerüljék a családunkat. Menjünk minél többet friss levegőre és fontos otthon a gyakori szellőztetés.

  4. A használt zsepi azonnal a kukában landoljon. Ne fertőzze össze a játékokat, a kedvenc tárgyainkat, minket.
  5. Ilyenkor sok vendég fordul meg a háznál. Érkezéskor finoman figyelmeztessük az alapos kézmosásra őket, amennyiben a találkozás örömében elfelejtették volna 🙂 (A gyakori kézmosás amúgy kiemelten fontos, ha beteg van a háznál, hogy ne fertőzzük tovább egymást.)
  6. A csokimikulás-hegyek, finom sütik, mákos bejgli, húsos ételek székrekedést és hascsikarást okozhatnak a gyermeknél (is). És ha fájdalmas a kakilás, a kicsik inkább visszatartják – ezzel beindul az ördögi kör… Legyen otthon az ünnepek alatt is elég gyümölcs! Ilyenkor bátran elővehetjük a mama szilvalekvárját. Figyeljünk oda arra, hogy például a banán és a répa is fogja a hasat. Érdemes inkább almát és rostosabb, levesebb gyümölcsöket adni ebben az időszakban.
  7. Megfelelő folyadék bevitelről gondoskodva szintén segíthetünk a lelassult, elnehezült emésztésen. Lehetőleg ne közvetlen étkezéskor, hogy ne higítsa fel a gyomorsavat, valamint ne hideget fogyasszunk/kínáljunk.
  8. Minden gyógyszernek ellenőrizzük a lejárati idejét! Ami már nem jó, azt gondolkodás nélkül szanáljuk ki! Elvileg a gyógyszertáraknak kéne visszavenni ezeket, de sajnos nem mindegyik fogadja be. Ha nincs lehetőségünk az ott leadásra, a megfelelő óvintézkedés mellett dobjuk ki (becsomagolva), hogy semmiképp ne jusson kíváncsi kezekbe, szájakba…

MIT CSINÁLJ HA MÉGIS BAJ TÖRTÉNIK?

Ha úgy gondolod, hogy könnyebb lehet az életed néhány ésszerű és orvos által alátámasztott tanáccsal, fordulj hozzánk bizalommal!

Hamarosan online is élérhető Egészségre felkéSZÜLŐ kurzus a Heim Pál Gyermekkórház ajánlásával. Gyakorlatiasan szülőknek, szakértőtől: a magabiztosabb kisgyermekes évekért.

Mert mi is anyák vagyunk és tudjuk, hogy Anyaként a tanácstalanságnál, a tehetetlenségnél szinte nincs nehezebb érzés.
Ha szeretnél magabiztosan helyt állni ezen a fronton is, csatlakozz!

Feliratkozás a blogra

Ha mindig időben szeretnél értesülni a legújabb cikkekről, interjúkról, szakmai anyagokról, akkor az email címeddel itt tudsz feliratkozni!

Tetszett? Oszd meg!

Feliratkozás a blogra

Ha mindig időben szeretnél értesülni a legújabb cikkekről, interjúkról, szakmai anyagokról, akkor az email címeddel itt tudsz feliratkozni!

További bejegyzések